משחק לוח הכפל ועוד…

במשחק זה תוכלו ללמוד בהנאה את ארבעת פעולות היסוד: חיבור חיסור כפל וחילוק. תוך כדי משחק תוכלו גם לתרגל זריזות מחשבה וזיכרון.

לא נדרשת הרשמה, אך בכניסה הראשונה תצטרכו לבחור כינוי. כך תוכלו להשתמש באותו מחשב ולנהל מעקב אישי אחר ההתקדמות האישת שלכם.
להפעלת המשחק נדרש ידע (בסיסי מאד) באנגלית ויתכן שילדים קטנים יזדקקו בהתחלה למעט עזרה ממישהו בוגר. על הדרך, זו גם הזדמנות טובה לתרגל את האנגלית.
מהלך המשחק עצמו לא דורש אנגלית והוא מאד אינטואיטיבי ומתאים לכל גיל.

השימוש העיקרי הוא לימוד לוח הכפל – חוסר בידיעה של לוח הכפל מהווה מחסום עבור רבים. אפילו בכיתות גבוהות, בפסיכומטרי בוודאי, וגם באקדמיה, כשאת כל החישובים כבר עושים במחשבון – מגלים שידיעת לוח הכפל היא הכרח שקשה מאד בלעדיו.
למעוניינים לשלוט בלוח הכפל מומלץ גם להתקדם לשלב החילוק – שהוא בעצם הכרת לוח הכפל מהצד ההפוך.

החלק של החיבור והחיסור נחמד גם הוא, הוא מומלץ בעיקר לצעירים עד כיתה ד'. חלק זה הוא גם תירגול טוב לבוגרים המתקשים בחישוב מהיר בראש. אך יחסית ללוח הפל – תרומתו לבוגרים אינה הכרח.
מדוע מחשבון מספיק טוב בחיבור וחיסור אך לא מפצה על אי ידיעת לוח הכפל?
בעיקר משום שכדי לעשות מכנה משותף נמוך ביותר –  נדרש ידע וזיכרון של הכפולות ושל כללי ההתחלקות.

אז מה כל כך טוב במשחק הזה?

מה יש במשחק הזה שאין באחרים דומים לו?

מפת מעקב התקדמות

לכל משתמש נשמר מעקב מצטבר על כל תרגיל שהוא עשה. תוכלו לראות תמונה כוללת של התקדמותכם לאורך הזמן – המחשב יציג את התשובות המהירות שלכם – בירוק כהה,  את הפחות מהירות – בירוק בהיר, את האיטיות בצהוב ואת הטעויות באדום. המשבצות האפורות הן תרגילים שעוד לא נתקלתם בהם – אלה הולכים ומתמעטים לאורך הזמן.

התקדמות מדורגת

התרגילים הראשונים שתקבלו תמיד יהיו קלים. המחשב יבחר תרגילים קשים יותר בהתאם להצלחתכם. מידי פעם תקבלו שוב תרגיל שכבר נתקלתם בו (כדי לצמצם את אלמנט הניחוש והמזל) זו דרך מצויינת לתירגול עבור המתקשים לזכור לטווח ארוך, ולאלה מכם שמדלגים על השאלות הראשונות בקלילות לא ישעמם כי תקבלו את התרגילים הקשים בקצב המתאים לכם.

ייתרונות נוספים

  • ממשק נוח
  • לא דורש הרשמה
  • עובד גם ללא חיבור לאינטרנט (יש להתחבר מראש) – מעולה לטיולים ארוכים במכונית
  • מהנה – מתאים לכאלה ששונאים דפי תרגילים אינסופיים

תביא לינק

למשחק הקליקו כאן

http://addiemath.com/ADDieMathHelp.html